Ga naar inhoud

Hoe maak je een bug report


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo! Bedankt voor je interesse in het reporten van een bug voor onze server!

Normaal gesproken testen we onze gamemode grondig voordat ze worden uitgebracht, maar met veel staffleden kunnen sommige bugs ongebruikelijk zijn dat ze pas verschijnen als er duizenden spelers tegelijk aan het spelen zijn! Een bug aan ons reporten via een ticket is een van de weinige manieren waarop we ze kunnen identificeren en oplossen!

Heb je ooit iets meegemaakt waarvan je denkt dat het niet had mogen gebeuren? Dan is dit waarschijnlijk een bug. Bugs kunnen in alle vormen, problemen en effecten voorkomen. Het help-onderwerp 'report een bug' op onze support site is bedoeld voor bugs die worden ervaren op onze server. Deze tutorial is gemaakt om je te laten zien wat je moet doen als je een bug vindt!

Bewijsmateriaal

Bij het vinden en reporten van een bug hebben we echt bewijs nodig. Zonder bewijs kunnen we de bug niet reproduceren of doorsturen. Afhankelijk van de bug kun je screenshots of videobewijs gebruiken.

Screenshots kunnen worden gebruikt voor bugs die niet worden ervaren in gameplay, zoals chat-problemen en ontbrekende blokken in de map.

Als het probleem de gameplay beïnvloedt, zoals geteleporteerd worden wanneer je een specifieke beweging uitvoert of items die zich niet gedragen zoals ze zouden moeten, hebben we videobewijs nodig.

Wanneer je twijfelt tussen screenshots of video als bewijs, is het altijd beter om videobewijs te nemen!

Verschillende soorten bugs

Er zijn een paar bugs die we anders aanpakken dan de andere. Deze bugs kun je doorsturen in het #staff-help-kanaal op onze Discord-server ~ https://thinkcraft.nl/discord

Er zijn een paar bugs die doorgestuurd moeten worden in #staff-help, een daarvan zijn niet-reproduceerbare bugs. We hebben de XYZ-coördinaten nodig voor bugs die beperkt zijn en die niet door een speler kunnen worden veroorzaakt, omdat ze willekeurig gebeuren en je ze niet kunt laten gebeuren.

Andere bugs die je kunt doorsturen zijn bugs die onmiddellijke aandacht vereisen, zoals het (gedeeltelijk) uitvallen van de server. Voor deze situaties hebben we geen XYZ-coördinaten nodig. Als je een XYZ-coördinaten doorstuurt, zorg er dan voor dat je wat bewijs en informatie over de bug toevoegt!

Reproduceerbare bugs

Elke andere bug die geen onmiddellijke aandacht of XYZ-coördinaten vereist, kan via de support site worden doorgestuurd. Deze bugs vereisen meestal veel meer informatie dan de bugs die je kunt doorsturen op onze discord server, daarom vragen we je om de vragen die we je stellen te beantwoorden en dringen we erop aan om zoveel mogelijk informatie te verstrekken.

Hoe report je een bug

Een bug reporten is net zo eenvoudig als het invullen van een ticket! We zullen je een aantal vragen stellen die ons helpen de oorzaak van de bug te achterhalen en welke stappen we moeten ondernemen om de bug intern te verwerken.

Als je een bug tegenkomt op onze server, stuur dan hier een ticket of stuur een mail naar help@thinkcraft.nl!

Na het reporten

Zodra je bug report is verstuurd, zullen we proberen de report zo snel mogelijk te controleren. Bug reports worden meestal binnen 1-3 dagen gecontroleerd. Als je bug report de status open heeft, betekent dit dat de report nog niet is gecontroleerd.

Als je report de status in behandeling heeft, betekent dit dat het report is gecontroleerd, maar we hebben meer opheldering nodig van je of iemand binnen ons team om de bug te kunnen doorsturen of reproduceren. We zullen altijd reageren op het ticket als we meer informatie van je nodig hebben. Als we niet reageren, betekent dit dat we de report intern bespreken.

Een van de laatste statussen kan een groen gesloten zijn, dit betekent dat we de bug naar het juiste team hebben doorgestuurd, of dat de bug al bekend was. Als de bug reproduceerbaar is of geen uitleg bevat, kan een ontwikkelaar, moderator of beheerder contact met je opnemen door het report opnieuw te openen en je meer vragen te stellen. De status kan weer worden gewijzigd in in behandeling.

De andere laatste status is een rood gesloten. Dit betekent dat de report niet bij het ontwikkelteam was omdat het al opgelost is, geen bewijs of uitleg heeft of langer dan twee weken niet heeft gereageerd op gestelde vragen.

Bedankt voor het lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Deze discussie is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...