Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update automatisch

  1. Gisteren
  2. SoundGaming

    Updates

    Survival Scoreboard bug opgelost. Berichten toegevoegd voor wanneer je doodgaat in survival. Nieuwe chatfilter toegepast. Nieuwe chatformaat toegepast. (hover over de rank of naam voor info!)
  3. Afgelopen week
  4. Jouw ervaring Wat is dit forum deel? In dit forumdeel kan je jouw ervaring delen over je gekochte rank met andere spelers. Vind je het bijvoorbeeld onwijs gaaf? Laat een leuke tekst achter voor andere spelers. We waarderen dit erg! Een voorbeeld Titel: SoundGaming (MVP) Ik ben SoundGaming en ik ben sinds een half jaar MVP en ik vind het helemaal geweldig. Het leukste vind ik dat ik shops kan maken en dat ik niet dood kan gaan. Ook het gebruik maken van liften en gates is erg handig! Ik raad het iedereen aan! Alvast bedankt voor jouw ervaring!
  5. SoundGaming

    Updates

    Survival Bug opgelost waardoor users geen prefix zagen in het scoreboard. Het commando /usermenu toegevoegd voor een menu met handige commando's! Adminshop toegevoegd.
  6. SoundGaming

    Updates

    Survival Je kan nu altijd gelijk zien hoelang de eigenaar van een claim online is geweest met de stick. Users krijgen nu 1500 claimblocks bij het joinen. Bug opgelost waardoor spelers geen /trapped permissie hadden.
  7. SoundGaming

    Updates

    Survival Meerdere plugins bijgewerkt. Server prestatie verbeterd. Je kunt nu op 2 vote sites stemmen voor de server.
  8. SoundGaming

    Updates

    Hey allemaal! Even een kleine update, vanaf vandaag is de webshop geopend waar je ranks, items, claimblocks en meer kan kopen! Ga snel naar https://winkel.thinkcraft.nl of klik hier.
  9. SoundGaming

    Updates

    Survival Banners toegevoegd voor het volgende: Shopkist uitleg User commando's Claim commando's Region uitleg Minimum prijzen Shop regels Dierenlimiet
  10. Eerder
  11. SoundGaming

    Verbannen

    Verbannen. Mogelijk heb je een ban gekregen van een moderator of admin. Waarschijnlijk wil je graag een unban, hierover wordt hieronder meer uitgelegd. Lees alles goed door. Stap 1 Kijk of je wel echt bent verbannen of dat je tijdelijk bent gekickt. Vul je naam in in de banlijst (klik hier) en vul je naam in. Blijkt het dat je verbannen bent, lees dan door. Stap 2: Als je een tijdelijke ban hebt dan zul je je tijd moeten afwachten. Als je een permanente ban hebt dan zul je moeten zoeken naar een andere server, want je bent dan niet meer welkom op ThinkCraft. Vragen over je verbanning? Bekijk onze hulp pagina en bekijk het kopje regels, mocht er toch nog iets onduidelijk zijn kun je contact met ons zoeken via: hulp@thinkcraft.nl of ga naar onze support site.
  12. šŸ—‘ļø Report richtlijnen: Verwijder je bewijs niet 4.1 Verwijder je videobewijs niet Als je een speler report met videobewijs, verwijder je video dan NIET en zet deze NIET op privĆ© als de gereporte speler gestraft is met jouw bewijsmateriaal. Als een speler contact met ons opneemt over zijn straf, moeten we hem de video kunnen laten zien waarin hij de regels overtreedt, aangezien hij alle rechten heeft om het bewijsmateriaal te bekijken dat tegen hem is gebruikt. Als de video's je kanaal overvol maken, stel ze dan in op verborgen. We moeten het bewijs kunnen bekijken gedurende ten minste 3 maanden nadat de gebruiker is gestraft. Als we het bewijs opnieuw nodig hebben en we hebben er geen toegang toe, bestaat de mogelijkheid dat de straf ongedaan wordt gemaakt. šŸŗ Report richtlijnen: Verwijder je bewijs niet 5.1 Wat is LabyMod? LabyMod is een mod voor algemeen gebruik waarmee spelers een vriendenlijst kunnen hebben, hun coƶrdinaten kunnen bijhouden en een klein aantal andere nuttige dingen kunnen doen. Een van de kenmerken van LabyMod is de mogelijkheid om jezelf en andere spelers aan de clientzijde te hernoemen. Dit betekent dat je jezelf een bijnaam kunt geven, je vrienden grappige namen kunt geven, enzovoort. 5.2 Waarom weigeren jullie bewijs dat met LabyMod is gemaakt? Helaas zijn sommige spelers LabyMod gaan gebruiken om nepbewijs te maken, dat ze gebruiken om spelers te reporten. Het is vrij eenvoudig om jezelf de naam van een andere speler te geven, te adverteren of te vloeken in de chat, en screenshots te maken van jezelf terwijl je ongepaste dingen zegt met de naam van de andere speler. "Maar er staat een potlood naast het bericht als je een gebruikersnaam wijzigt!" Ja, er staat inderdaad een potlood naast het bericht als je een gebruikersnaam wijzigt. Maar we hebben spelers het potlood zien bewerken om vals bewijs te creĆ«ren, dat potloodpictogram zal spelers er niet van weerhouden te proberen vervalst bewijs te leveren.
  13. SoundGaming

    Updates

    Survival Regions toegevoegd voor snelle teleportatie. Beschikbare commando's: /homeregion: Ga naar je homeregion toe. /movein: Om een region je homeregion te maken. /randomregion: Ga naar een willekeurige region. /newestregion: Ga naar de nieuwste region. /whichregion: Bekijk in welke region je bent.
  14. šŸ› ļø Report richtlijnen: Screenshot bewijs 3.1 Algemene informatie Screenshot bewijs kan worden gebruikt voor elk strafbare overtreding dat niet fysiek is (bijv. schelden, spammen). Let op: je mag altijd melden met een video. Als je iemand wilt aangeven wegens schelden, kun je desgewenst ook een video van de chat opnemen. Hier is een lijst van alle overtredingen die kunnen worden gereport met een screenshot: Schelden Bedreigingen Chat trollen Spammen Imitatie Oplichting Adverteren Ongepaste gebruikersnaam/skin (kan ook worden gemeld met een screenshot van hun NameMC-profiel) Meer informatie over overtredingen vind je in de regels: https://thinkcraft.nl/regels 3.2 Een screenshot maken Het maken van een screenshot is op elk platform anders. Als je niet weet hoe je een screenshot moet maken, lees dan deze handleiding van Minecraft. 3.3 Een screenshot uploaden Als u op Java rapporteert, hoeft u uw afbeelding niet te uploaden naar een derde partij zoals Imgur of Gyazo, omdat u de afbeelding rechtstreeks naar onze rapportagesite kunt uploaden. Maar als je een Bedrock-speler wilt rapporteren, upload dan je screenshot naar een derde partij zoals Imgur of Gyazo en plaats de link in je rapport. 3.4 Screenshotvereisten Screenshots moeten aan een aantal vereisten voldoen om je report geaccepteerd te krijgen. Als je bewijs niet aan een van deze vereisten voldoet, word je report geweigerd. Vereisten Je chatbox moet geopend zijn. (geldt niet voor gebruikersnaam- en skinrapporten) Alle vier de hoeken van je scherm moeten zichtbaar zijn. De gebruikersnaam en chat moeten duidelijk zichtbaar zijn. Bedek geen deel van je scherm door zwarte vakken toe te voegen of delen van je scherm wazig te maken. Er kan niet op je afbeelding worden getekend of geschreven. Pijlen, lijnen en markeringen zijn ook niet toegestaan. Jouw scorebord moet zichtbaar zijn. Bewijs dat tijdens het gebruik van LabyMod wordt geleverd, wordt geweigerd. (niet van toepassing op gebruikersnaam- en skinrapporten)* De schermafbeelding moet worden gemaakt op ThinkCraft.
  15. āš’ļø Report richtlijnen: Videobewijs 2.1 Algemene informatie Videobewijs is nodig voor fysiek bewijs, we accepteren geen screenshotbewijs voor fysieke reports. Hier is een lijst van alle strafbare overtredingen waarvoor videobewijs nodig is: Cheaten Trollen Exploiting (Multi-accounting) Bug misbruik Meer informatie over overtredingen vind je in de regels: https://thinkcraft.nl/regels 2.2 Opnemen PC en Mac Om regelovertreders op te nemen, kun je een schermrecorder of een extern apparaat zoals je telefoon gebruiken. Enkele voorbeelden van schermrecorders zijn OBS en Bandicam. Je kunt ook clipping-software gebruiken, zoals NVIDIA Instant replay of Medal. PC's met Windows 10 hebben ook een ingebouwd opnamesysteem, hoe je dat gebruikt lees je hier. Een handleiding over het gebruik van het ingebouwde schermopnamesysteem op Mac vind je hier. 2.3 Video uploaden Elke opnamemethode die hierboven wordt genoemd, is prima, zorg er alleen voor dat je je bewijsmateriaal uploadt naar YouTube. Het wordt aanbevolen om video's te hebben die niet langer dan twee minuten duren, anders kost het veel tijd om elk afzonderlijk report af te handelen. Zorg ervoor dat je video op YouTube openbaar of verborgen is. Als je auteursrechtelijk beschermde muziek in je report gebruikt, kan YouTube je video blokkeren, dus je kunt het beste geen muziek op de achtergrond gebruiken. Als je video klaar is met uploaden, moet je de link naar je video in je report plakken. 2.4 Vereisten voor videobewijs Videobewijs moet aan een aantal vereisten voldoen om je report geaccepteerd te krijgen. Als je bewijs niet aan een van deze vereisten voldoet, word je report geweigerd. Vereisten Alle vier de hoeken van je scherm moeten zichtbaar zijn Je video mag niet langer zijn dan vijf minuten, bij voorkeur korter dan twee minuten. De gebruikersnaam van de speler moet duidelijk zichtbaar zijn. Bedek geen deel van je scherm door zwarte vakken toe te voegen of delen van je scherm wazig te maken. Jouw scorebord moet zichtbaar zijn. Afzien van opnemen in F1-modus, anders wordt het geweigerd. Bewijs dat tijdens het gebruik van LabyMod wordt geleverd, wordt geweigerd. (niet van toepassing op gebruikersnaam- en skin reports)* De video moet zijn opgenomen op ThinkCraft.
  16. šŸ“ Report regels Wanneer je een speler op onze server wilt reporten, moet je je aan een aantal regels houden. Als je je niet aan deze regels houdt, wordt je support account verbannen van de report site, en indien van toepassing wordt je in-game account ook gestraft. 1.1 Vervalst bewijs Dien geen enkele vorm van nepbewijs in. Als je dit doet, worden je report- en in-game account permanent verbannen van onze server. 1.2 Trollen De report is geen plek om te trollen. Trollen kan het indienen van een report met willekeurige video's/screenshots zijn, maar kan ook met opzet verkeerde tijdstempels of ongepaste extra informatie geven. 1.3 Oud bewijs Wanneer je een speler report met bewijs dat ouder is dan 14 dagen, zal dit er normaal gesproken toe leiden dat je report wordt geweigerd. Als een speler in het verleden echter is gestraft met een screenshot/video, en je uploadt hetzelfde bewijsmateriaal opnieuw om deze speler gewoon opnieuw gestraft te krijgen met hetzelfde bewijsmateriaal, resulteert dit in een straf.* 1.4 Herhalende reports Het is niet toegestaan om keer op keer report in te dienen over dezelfde speler met hetzelfde bewijs. Als je je report verder wilt bespreken, neem dan contact op met de moderator die je rapport heeft afgewezen, in plaats van een nieuw report te maken.* 1.5 Cheating cliĆ«nts Reports die bewijs bevatten dat is gemaakt tijdens het gebruik van illegale wijzigingen, worden geweigerd, je report account wordt permanent verbannen en je in-game account wordt gestraft voor bedrog. 1.6 Dien geen reports in met bewijs van andere spelers Vermijd het indienen van report met bewijs van andere spelers. Je moet de eigenaar zijn van het gepresenteerde bewijsmateriaal voor het geval we extra informatie nodig hebben en om er zeker van te zijn dat het bewijs niet oud is. *Het indienen van oud bewijsmateriaal, gedupliceerde/herhalende rapporten en het bewust verbergen van Labymod kan resulteren in een verbod op een report account.
  17. Hallo! Allereerst zijn we erg dankbaar voor je interesse in het reporten van regelovertreders. ThinkCraft vertrouwt veel op zijn spelersbasis, vooral de spelers die actief reports maken van degenen die de regels negeren. Of je nu 3, 30 of 300 reports maakt, je kunt allemaal het bevredigende gevoel hebben de server op te schonen! Als je vrij nieuw bent bij ThinkCraft of slechts een van de OG-leden die graag zou willen beginnen met reporten, is het heel normaal dat je de report regels en richtlijnen niet kent. In dit topic wordt uitgelegd wat je wel en niet moet doen bij het reporten van spelers op onze server en meer. šŸ“œ Inhoudsopgave 1. Report regels 2. Report richtlijnen: Videobewijs 3. Report richtlijnen: Screenshot bewijs 4. Report richtlijnen: Verwijder je bewijsmateriaal niet 5. Report richtlijnen: LabyMod Als je na het lezen van dit topic nog steeds vragen hebt over het reporten van spelers, aarzel dan niet om hulp te vragen aan een staflid op onze Discord of via een ticket op onze support site.
  18. SoundGaming

    Updates

    Survival Automatische mededelingen mooier gemaakt. Bug opgelost waardoor niemand /vote kon gebruiken. Welkomstbericht aangepast.
  19. SoundGaming

    Updates

    Survival Serverlijst bericht veranderd. Server software en een aantal plugins bijgewerkt die wat bugs verhelpen. Aantal monster spawns verminderd. Bug opgelost waardoor spelers die gevote hadden altijd 4 tokens kregen in plaats van 1. De kit starter kost vanaf nu 30 coins per gebruik in plaats van eenmalig te gebruiken. Dynmap toegevoegd. (Zie "map" onder de navigatie server of klik hier) De kit dieren toegevoegd die je de volgende spawn eggs geeft: Koe, Schaap, Kip, Paard en Kat (2 spawn eggs per dier). Deze kit in eenmaal te gebruiken. [MVP++] AutoSmelt, AutoPickup en AutoBlock toegevoegd. (/AutoPickup) [MVP++] De kit geld toegevoegd die je 1.000 coins geeft. Deze kit in eenmaal te gebruiken. Support Kennisbank over survival commando's bijgewerkt.
  20. In dit topic kun je discussiƫren over het nieuwsitem: Stand van zaken Hey spelers van ThinkCraft! Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben is de server de afgelopen tijd aardig veel in onderhoudsmodus. Dit is omdat we in de afgelopen tijd een aantal bugs zijn tegengekomen die we zo snel mogelijk proberen op te lossen zodat jullie er geen last van hebben. Het heeft alleen wel het nadeel dat wij dan de server in onderhoudsmodus moeten zetten voor een bepaalde tijd. Hoe lang duurt een onderhoud? De duur van een onderhoud kunnen we helaas niet vertellen, omdat we dit vaak zelf ook niet weten. Het hangt af van het probleem en als we het makkelijk of moeilijk kunnen reproduceren. Een voorbeeld hiervan was de anticheat optimaliseren zodat de kans op onterechte verbanningen hoger wordt, dat is beter voor jullie en ons. Hoe kunnen we weten wanneer de onderhoud klaar is? Jullie kunnen merken wanneer de onderhoud klaar is als in de serverlijst bij onze server staat dat er geen onderhoudsmodus is. Ook zouden jullie het kunnen vragen in de discord server of de shoutbox bijvoorbeeld. Vaak zet ik het zelf ook wel in de shoutbox of in het updates topic (klik hier). Oke, en wat betekent het voor nu? Het betekent voor nu dat de server weer open is omdat we de meeste bugs al opgelost zijn gelukkig. Jullie kunnen dus weer spelen in de server! Komen jullie bugs tegen? Stuur dan alstublieft een ticket via onze support site of mail naar hulp@thinkcraft.nl Met vriendelijke groet, Anthropophobia_
  21. Hey spelers van ThinkCraft! Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben is de server de afgelopen tijd aardig veel in onderhoudsmodus. Dit is omdat we in de afgelopen tijd een aantal bugs zijn tegengekomen die we zo snel mogelijk proberen op te lossen zodat jullie er geen last van hebben. Het heeft alleen wel het nadeel dat wij dan de server in onderhoudsmodus moeten zetten voor een bepaalde tijd. Hoe lang duurt een onderhoud? De duur van een onderhoud kunnen we helaas niet vertellen, omdat we dit vaak zelf ook niet weten. Het hangt af van het probleem en als we het makkelijk of moeilijk kunnen reproduceren. Een voorbeeld hiervan was de anticheat optimaliseren zodat de kans op onterechte verbanningen hoger wordt, dat is beter voor jullie en ons. Hoe kunnen we weten wanneer de onderhoud klaar is? Jullie kunnen merken wanneer de onderhoud klaar is als in de serverlijst bij onze server staat dat er geen onderhoudsmodus is. Ook zouden jullie het kunnen vragen in de discord server of de shoutbox bijvoorbeeld. Vaak zet ik het zelf ook wel in de shoutbox of in het updates topic (klik hier). Oke, en wat betekent het voor nu? Het betekent voor nu dat de server weer open is omdat we de meeste bugs al opgelost zijn gelukkig. Jullie kunnen dus weer spelen in de server! Komen jullie bugs tegen? Stuur dan alstublieft een ticket via onze support site of mail naar hulp@thinkcraft.nl Met vriendelijke groet, Anthropophobia_
  22. Hallo! Bedankt voor je interesse in het reporten van een bug voor onze server! Normaal gesproken testen we onze gamemode grondig voordat ze worden uitgebracht, maar met veel staffleden kunnen sommige bugs ongebruikelijk zijn dat ze pas verschijnen als er duizenden spelers tegelijk aan het spelen zijn! Een bug aan ons reporten via een ticket is een van de weinige manieren waarop we ze kunnen identificeren en oplossen! Heb je ooit iets meegemaakt waarvan je denkt dat het niet had mogen gebeuren? Dan is dit waarschijnlijk een bug. Bugs kunnen in alle vormen, problemen en effecten voorkomen. Het help-onderwerp 'report een bug' op onze support site is bedoeld voor bugs die worden ervaren op onze server. Deze tutorial is gemaakt om je te laten zien wat je moet doen als je een bug vindt! Bewijsmateriaal Bij het vinden en reporten van een bug hebben we echt bewijs nodig. Zonder bewijs kunnen we de bug niet reproduceren of doorsturen. Afhankelijk van de bug kun je screenshots of videobewijs gebruiken. Screenshots kunnen worden gebruikt voor bugs die niet worden ervaren in gameplay, zoals chat-problemen en ontbrekende blokken in de map. Als het probleem de gameplay beĆÆnvloedt, zoals geteleporteerd worden wanneer je een specifieke beweging uitvoert of items die zich niet gedragen zoals ze zouden moeten, hebben we videobewijs nodig. Wanneer je twijfelt tussen screenshots of video als bewijs, is het altijd beter om videobewijs te nemen! Verschillende soorten bugs Er zijn een paar bugs die we anders aanpakken dan de andere. Deze bugs kun je doorsturen in het #staff-help-kanaal op onze Discord-server ~ https://thinkcraft.nl/discord Er zijn een paar bugs die doorgestuurd moeten worden in #staff-help, een daarvan zijn niet-reproduceerbare bugs. We hebben de XYZ-coƶrdinaten nodig voor bugs die beperkt zijn en die niet door een speler kunnen worden veroorzaakt, omdat ze willekeurig gebeuren en je ze niet kunt laten gebeuren. Andere bugs die je kunt doorsturen zijn bugs die onmiddellijke aandacht vereisen, zoals het (gedeeltelijk) uitvallen van de server. Voor deze situaties hebben we geen XYZ-coƶrdinaten nodig. Als je een XYZ-coƶrdinaten doorstuurt, zorg er dan voor dat je wat bewijs en informatie over de bug toevoegt! Reproduceerbare bugs Elke andere bug die geen onmiddellijke aandacht of XYZ-coƶrdinaten vereist, kan via de support site worden doorgestuurd. Deze bugs vereisen meestal veel meer informatie dan de bugs die je kunt doorsturen op onze discord server, daarom vragen we je om de vragen die we je stellen te beantwoorden en dringen we erop aan om zoveel mogelijk informatie te verstrekken. Hoe report je een bug Een bug reporten is net zo eenvoudig als het invullen van een ticket! We zullen je een aantal vragen stellen die ons helpen de oorzaak van de bug te achterhalen en welke stappen we moeten ondernemen om de bug intern te verwerken. Als je een bug tegenkomt op onze server, stuur dan hier een ticket of stuur een mail naar help@thinkcraft.nl! Na het reporten Zodra je bug report is verstuurd, zullen we proberen de report zo snel mogelijk te controleren. Bug reports worden meestal binnen 1-3 dagen gecontroleerd. Als je bug report de status open heeft, betekent dit dat de report nog niet is gecontroleerd. Als je report de status in behandeling heeft, betekent dit dat het report is gecontroleerd, maar we hebben meer opheldering nodig van je of iemand binnen ons team om de bug te kunnen doorsturen of reproduceren. We zullen altijd reageren op het ticket als we meer informatie van je nodig hebben. Als we niet reageren, betekent dit dat we de report intern bespreken. Een van de laatste statussen kan een groen gesloten zijn, dit betekent dat we de bug naar het juiste team hebben doorgestuurd, of dat de bug al bekend was. Als de bug reproduceerbaar is of geen uitleg bevat, kan een ontwikkelaar, moderator of beheerder contact met je opnemen door het report opnieuw te openen en je meer vragen te stellen. De status kan weer worden gewijzigd in in behandeling. De andere laatste status is een rood gesloten. Dit betekent dat de report niet bij het ontwikkelteam was omdat het al opgelost is, geen bewijs of uitleg heeft of langer dan twee weken niet heeft gereageerd op gestelde vragen. Bedankt voor het lezen!
  23. SoundGaming

    Updates

    Survival Bug opgelost waardoor er steeds '600' voor een broadcast stond.
  24. SoundGaming

    Updates

    Survival Token shop toegevoegd. Voor iedere vote ontvang je 1 token waarmee je claimblocks en items kunt kopen in de token shop. De token shop kun je openen met /token shop.
  25. SoundGaming

    Updates

    Survival Bug opgelost waardoor spelers niet hun eigen shop konden bewerken. Server geoptimaliseerd.
  26. SoundGaming

    Updates

    Updates In dit topic kun je recente toevoegingen of veranderingen vinden die zijn toegepast aan gamemodes. Niet alle updates komen in dit topic, maar vooral de ''handig om te weten'' updates. Voor grote updates moet je uiteraard de homepage blijven volgen. Vaak werken updates pas na de dagelijkse restart. Mocht iets dus nog niet werken, wacht dan tot de volgende dag voordat je het vraagt in bijvoorbeeld de shoutbox.
  1. Laad meer activiteit...
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...